Oh shit.

Jag gissa väl att det skulle bli såhär.
Jobbigt att uppdatera.
Va ska jag skriva?
När skall jag skriva?
Är någon intresserad?
Är jag intresserad?
Vad är det för point?
Det shiter på sig alltid vid det här skedet, bloggandet alltså.
Mitt humör har vandrat hit och dit som vanligt.
Men idag har jag en bra dag.
Snart börjar det, snart… på torsdagen.
That´s when the shit goes down.

Arvasin että tässä kävisi näin.
Työlästä pitää blogia.
Mitä mun pitäisi kirjoittaa?
Milloin mun pitäisi kirjoittaa?
Ketä kiinnostaa?
Kiinnostaako mua edes?
Mikä pointti tässä hommassa on?
Tässä vaiheessa hommat suorastaan kusee (anteeksi kielenkäyttöni), bloggaamisen suhteen siis.
Mun mielentila on taas ollut siellä sun täällä, niinkuin yleensä.
Mutta tänään on hyvä päivä.
Kohta se alkaa, kohta… torstaina.

Under senaste tid har jag mest:
Viime aikoina olen enimmäkseen:

20121009-182440.jpg
Tagit ett eftermiddagsdopp.
Käväissyt rannalla iltapäivä uinnilla.

20121009-182452.jpg
Lekt Storage wars.
Leikkinyt storage wars tv-sarjaa.

20121009-182542.jpg
Besökt en amerikansk läkare och spelat skådespel (OBS! Snart ser ni mig på tv, Råfilm på FST5!).
Käynyt amerikkalaisella lääkärilla ja hyödyntänyt näyttelijän taitojani (HUOM! kohta näette minut telkkarissa, FST5 näytettävässä lyhärissä).

20121009-182555.jpg
Kört omkring och haft min swag on.
Ajellut ympäri Miamia ja… tätä ei voi kääntää.

20121009-182630.jpg
Saknat en nära vän.
Kaivannut yhtä läheistä ystävää.

20121009-182644.jpg
Blivit jagad av en man med motorsåg.
Joutunut moottorisahamiehen jahtaamaksi.

20121009-182724.jpg
Hängt på mitt favorit ställe här, Loose liknande Club Deuce.
Hengaillut suosikki kapakassa, Loosen tapainen Club Deuce.

20121009-182748.jpg
Installerat surf ställning på cykeln. Eller hade en cykel butik att installera haha.
Asentanut pyörään surffilauta telineen. Tai minähän en itse sitä asentanut vaan pyöräliike.

20121009-182829.jpg
Stött på Joey Tempest på stranden.
Törmännyt Joey Tempestiin rannalla.

20121009-182843.jpg
Ibland försökt se fresh ut.
Joskus yrittänyt näyttää “freshiltä”.

Ja kaikki kielitohtorit siellä niin, joo mulla näyttää olevan vähän vaikeuksia kirjoittaa suomeksi.

5 thoughts on “Oh shit.

  1. marakatti says:

    menar du mig med att du saknat en vän, haaahaaaaaa 🙂

    när kommer dokumentet på fst5????

    kram grisen!!

  2. Andrea says:

    Jag är väldigt intresserad, hihihihiiiiii!

  3. Have you börjat surffa undrar Maria? Here it is skit-kallt and dom har lovat frost på nights next week. Man must have glovsar när man baikar. Alla har gått i winter-dvala. Börjar bli taim for redwine and glögg. Do you understand? Tänkte att you probably inte längre understandar regular svenska.. 😉 En hamburgare for two dollar.. Tack.
    Aijuu, when får man se ditt beautiful face på screenen?

Leave a Reply

